22 April 2010

Jgn main hentam je jaga baby

Arini aku tertarik dgn gambar-gambar di bawah. So, kalo sesape yg nk jadi ibubapa atau dah jadi ibubapa, tolonglah ikut cara yg betul utk kendalikan baby... Aku bukan nak tunjuk pandai tapi aku risau sgt sebab banyak sgt kecederaan fizikal kanak2. Rasanya surat khabat banyak memaparkan kisah kecederaan kanak-kanak... ada yg tersedak susu, tercekik puting, tercekik fish ball pun ade... Sedihnya hati aku bila baca kisah2 kanak-kanak tu... Kdg2 nk hantar anak kat babysitter pun takut. Alhamdulillah Fatih dijaga macam anak sendiri oleh Ibu Ani ... Terima kasih banyak2 Ibu Ani... Jasamu akan dikenang seumur hidupku...

Tahun 2010 ni dah banyak kes penderaan kanak-kanak yg kebanyakan melibatkan ibubapa kanak-kanak itu sendiri... Manalah sifat kemanusiaan mereka.. Anak-anak yg sepatutnya dimanja dan dibelai dijadikan mangsa utk melepaskan api kemarahan... Manusia macam ni memang tak boleh dibiarkan begitu saje... Kalo diikutkan aku, nk aje aku dera makbapak yg dera anak tu. Geram aku.. Emosional la plak...

Jom layanz.....



Jangan korek lubang hidung baby dgn jari... Kang besar lak lobang hidung baby tu macam jari2 korang....

Anda dinasihatkan jgn memasukkan anak anda ke dalam akuarium utk mengenali ikan-ikan peliharaan korang...




Cara utk tenangkan baby anda, peluklah dia seperti gambar di bawah ye puan-puan sekalian...

Ade ke baby disuruh hisap susu kat bapak dia... ? kalo ade, pastikan lelaki itu menerima rawatan intensif di hospital sakit jiwa yg berdekatan dgn tempat tinggal anda ye...

Aiyoo... pastikan anak anda anda tak makan kasut... Manyak kotor woo..

Jgn sekali-kali mandikan dan mengeringkan baby anda dalam washing machine...



Lagi satu.. jgn biarkan anak anda angkat berat seperti bawah... hehehe...
Makbapak sekalian.. please la jgn ajak baby anda main catur... hihihi...

Sekian... Enjoy...

8 comments:

  1. Wah, sudah semakin cantik backgroundnya...

    ReplyDelete
  2. hohohoh lawak3...

    weng2...

    gelak guling2...

    hehhehe

    ReplyDelete
  3. wahh ade cicak hijau ke sebelah tepi nie..hehehe

    http://nomborsebelas.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. salam ziarah dari Geng Blogger..

    guling2 kat blog ni sambil kacau cicak hijau kat tepi ni..muehehe :p

    ReplyDelete
  5. Mari belajar teknik tarik trafik...up traffic dgn mudah dan cepat

    ReplyDelete
  6. terima kasih kawan2 sebab jadi follower... saya budak baru belajar....

    ReplyDelete
  7. hahaha comel dan lawak...good2..bilala aku nak dpt anak ni

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...