29 April 2010

Masak utk keluarga

Ya... sememangnya aku tak pandai masak. masak selalu ade je yg kurang. Tapi aku rasa bahagia bila kuarga aku makan masakan aku. Walaupun tak seberapa namun terpancar jelas di wajah mereka berpuas hati dgn air tanganku. Hubby aku pun tak pernah mengutuk masakan aku.. Kdg2 masakan aku tak jadi tapi dia tak pernah mengata masakan aku tak sedap... mungkin dia tanak aku kecil hati agaknya... Skrg memang selalu masak kat rumah, dah jemu makan kat luar. Lagipun anak aku boleh menikmati makanan dia sendiri tanpa gangguan sesiapa... Makan kat luar pun belum tentu bersih dan sedap... Kdg2 mahal plak tu... Sejak jadi ibu ni, aku semakin cerewet ttg makanan anak aku... Apepun aku nk upload kat sini masakan yg telah masak... Nk eksyen ni, maklumlah org baru nk belajar masak... Pada muko sendiri mau ingatla bila dah kawin baru terhegeh2 nk turun ke dapur...

So, kawan2 ingat la kata2 ni.. Masak la sebelum anda dimasakkan...

Puding karamel yg separuh jadi... hubby aku cakap lain kali kita try lg ye yang... Masuk ni dah 3 kali aku buat tapi belum menjadi..

Kangkung goreng belacan adalah permintaan dari hubby..

Ni plak masakan favourite hubby.. Ikan jenahak masak asam pedas... Terima kasih kat abg ruzaman atas ikan jenahak tu... Telor dadar memang wajib utk anak aku yg tak mau makan selain dari nasi dan telor...

Sekian, Wasalam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...