10 June 2010

Ya Allah, selamatkan Palestin!!!

Ya Allah, kau selamatkanlah bumi Palestin... Tak tertanggung perasaan ini bila melihat kanak2 hilang tempat bergantung, orang ramai mati ibarat nyawa tiada harga, wanita diperlakukan seperti binatang... Peluru ibarat hujan... Berlinang air mata aku kerana aku tidak mampu menolong... Pernah tak korang terfikir kalo kita di tempat mereka...

Ya... sebenarnya perasaan aku terganggu apabila melihat umat islam ditindas, diseksa, dibunuh, dirogol dan macam2 lagi. Hak mereka diketepikan. Mana perginya perikemanusiaan. Hancur hatiku bila menyaksikan kanak2 di sana meraung di tepi mayat ibubapa mereka. Diorang hilang tempat tinggal dan hidup kebuluran. Aku berdoa satu hari nanti, keadaan ini akan reda...

Kepada korang semua yg sedang membaca... aku harap korang bersyukurlah dgn apa yg Allah kurniakan utk kita. Fikirlah, betapa bertuahnya kita hidup di bumi tuhan... betapa sayangnya tuhan kepada kita. Setiap hari, tuhan beri kita bernafas dgn udaraNya, menyentuh dgn tanganNya, berjalan dgn kakiNya, bercakap dgn mulutNya, melihat dgn mataNya, mendengar dgn telingaNya.

Dibawah aku tulis lirik lagu yg khas utk warga Palestin yg tak dapat aku bantu dgn kudratku ini :(

Penyanyi: Raihan
Tajuk Lirik Lagu: Untukmu Palestin

Berzikirlah dengan nama tuhanmu
Bermunajatlah di tengah malam
Bertaubat padanya penuh rasa hamba
Agar doa kita dimakbulkan

Agar Palestin kita genggam semula
Agar Palestin bebas di tangan kita
Kembali damai disirami air
Kebenaran Al-Quran dan Sunnah

Palestin kan dimiliki lagi
Ingatkan Allah dan hindarkan dosa
Palestin kan aman lagi
Dengan ketaatan amalan soleh

Palestine you will regain your land
Remember Allah and stay away from sin
Palestine will be at peace again
And filled with the worship of Allah

Dengan nama dan ketaqwaan
Pada Allah yang maha kuasa
Ketakutan dan kelemahan
Peluru dan dentuman
Bukan lagi penghalang

Pembelaan Allah akan datang

Palestin...

Palestin...

Palestin...

LA ILA HA ILLALLAH


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...