13 April 2011

Apa yang ada di laman rumah mak dgn abah aku.....

Wahhhh..... poyonya tajuk di atas.... Saja nak kongsi tentang hobi mak aku yang suka bercucuk tanam.... Agaknya moto hidup mak aku ni berbunyi "DI MANA ADA TANAH, DI SITU AKU TANAM POKOK, DAPAT GAK HASILNYA". Hehehe.... (sambil geleng kepala) Asal aku balik je mesti ada pokok terkini.... Jom rayau laman rumah mak aku....







Ni nangka yang rajin sangat berbuah




Mak aku mesti kena tanam pokok cili api supaya
senang dipetik untuk masak lomak cili padi




Pisang nangko la!!!! Bukan nangko!!!!



n
Betik yang lebat buahnya




Ni mangga yang abah aku tanam. Kali pertama berbuah....




Budak ni kalo dibiarkan, mesti dah ada kat
dalam tempayan tu.... Bukan boleh percaya akalnya.




Keliling rumah penuh pokok tebu!!!




Kaktus




Mak suka tanam pokok bunga tepi rumah




Rose!! Wangi....




Abah ngan Fatih amik gambar kat pokok mangga



Apa la yg dibualkan oleh hubby dgn father in law??




Posing kat pokok pisang belakang rumah pun jadi lahhhh.....


Tu sebab aku suka balik kampung. Layan mak dgn abah. Rasanya belum puas aku nak bermanja dgn mereka. Nasib baik hubby aku faham dgn situasi aku... Ya, memang aku anak mak.... Kerana mak adalah segala-galanya.....

3 comments:

  1. www.dausinstep.blogspot.com

    singgah2 la ye....

    ReplyDelete
  2. Bismillah,

    menarik dan kemas persekitaran rumah mak ngan abah penulis.
    macam2 ada...:)

    jom singgah entri saya:
    http://carehappytips.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...