20 April 2011

Sekali lagi aku diduga

Amat memedihkan hati aku pagi ini..... Mungkin ada yang perasan perubahan air muka aku. Tapi aku cuba kawal perasaan...

Ya, memang aku tak berharta tapi aku tak pernah harap duit mak bapak aku... Tak pernah pinjam sana-sini. Tak pernah tipu sana sini dan yang paling penting... aku tak terima duit rasuah... Mungkin ada yang sakit mata bila aku pakai kereta kecil, menumpang di rumah flat kerajaan tapi kenapa hina aku macam sampah masyarakat.

Aku memang tak berharta... Cuma harta aku ialah anak aku... Keluarga aku sayang aku, itu sudah mencukupi bagi aku. Kalo setakat berharta tapi cara yang tidak diredhai Allah, apa gunanya... Sekurang-kurangnya aku cari rezeki dgn halal, tak mencuri....

Pagi tadi, aku memang hampir menitiskan air mata tapi tak mengapa... Aku redha. Biar Allah yang tentukan segalanya.... Aku hanya mampu mengadu pada yang maha esa...

Pada manusia yang sombong, sedarlah.... dunia ini cuma sementara. Segalanya pinjaman sahaja. Tak usahlah riak dan takbur...


1 comment:

  1. alhamdulillah, sesungguhnya nikmat Allah kepada hambanya itu datang dari pelbagai cara dan rupa. Ingat, kutukan dan fitnah manusia itu adalah pahala yang percuma yang diberikan pada kita. Miskin di mata manusia tidak semestinya hina di mata Allah. Wallahualam

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...