28 June 2011

Kenapa tulis blog?

Gambar dari Mr. Google


Assalamualaikum

Bila difikir-fikirkan balik kenapa mesti aku tulis blog? Jap aku fikir dan muhasabah diri dulu. Ya.... antara sebab-sebabnya ialah

1) Aku boleh luahkan perasaan. Aku lebih suka menulis... Menulis itu satu ketenangan bagi aku. Menulis juga boleh menyampaikan sesuatu kepada seseorang untuk memahaminya... So, aku taip saja apa yang terasa di hati....

2) Bila aku takde nak buat ape, aku suka taip macam2 di blog aku sendiri. Takde sapa boleh halang aku bercerita tentang apa saja. Tapi takde la sampai nak hentam orang atau maki2 orang.

3) Boleh share ilmu dgn kawan2.Kongsi apa saja tentang perkara yang kita tahu. Mana tahu, mungkin ada somebody boleh tunjukkan kepada kita tentang ilmu yang kita tak pernah tahu.

4) Boleh earn money juga... pasang iklan nuffnang atau iklan apa saja untuk tambah pendapatan. Untung-untung dapat cek. Boleh gi shopping...

5) Dengan menulis blog, aku boleh mengabadikan cerita mahupun gambar family dan kawan-kawan untuk kenang-kenangan. Mana tahu bila aku dah takde nanti, boleh baca blog ni utk ubati rindu kat aku... (ayat sedih di waktu hujan)

6) Aku juga boleh tambah kawan baru... Berkawan biar seribu, berkasih biar satu.

7) Aku juga promote barang-barang yang aku jual... *Boleh tambah pendapatan juga* Wahhh aku terus mengejar cita-cita jadi usahawanita termahsyur =)

8) Aku juga boleh share peraduan dengan semua orang =) Kalo takde rezeki aku, mungkin rezeki korang....

9) Boleh buat pengumuman tentang sesuatu yang best.... Aku boleh menulis pengumuman tentang sesuatu perkara atau event, misalnya jualan murah, gathering dan sebagainya.

10) Paling aku suka, aku tulis blog ni, boleh naikkan saham akhirat aku... tulis saje ilmu-ilmu berkaitan apa saje tentang perkara positif contohnya tentang ciri-ciri wanita solehah. Korang baca, dapat ilmu dan dapat pahala. Kalau aku tulis pasal gosip contohnya pasal kenapa Fasha Sandha terlalu seksi... korang baca dan percaya, maka dapatlah dosa untuk saham akhirat nanti. Selagi tak padam entry tu, selagi itulah perkara tu berpanjangan. Senang kan.. Senang buat pahala, mudah untuk dapat dosa. Fikir-fikirkanlah....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...