21 June 2011

Senarai Kesyukuran

Assalamualaikum

Hari ni aku relax sikit sebab boss aku takde kat ofis. So, boleh la aku terjah blog-blog yang best seperti Fatin Liyana, Hanis Zalikha, Blog Serius dan juga blog kawan-kawan aku yang lain. Sambil aku terjah terjumpa pula senarai kesyukuran di blog Hanis Zalikha. Aku pun nak buat list macam dia la...

Senarai kesyukuran aku adalah seperti berikut:

1) Aku bersyukur masih ada orang sayang sama aku.

2) Aku bersyukur punyai anak comel dan suami yang caring.

3) Aku bersyukur mak dgn abah selalu ambil berat pasal aku macam aku ni budak remaja walhal aku dah pun kahwin sejak 5 tahun lalu =)

4) Aku bersyukur punyai rumah kuarters yang selesa untuk aku tinggal.

5) Aku bersyukur aku kerja tetap di tempat aku sekarang.

6) Aku bersyukur aku sihat walafiat. Minta dijauhkan sebarang penyakit kronik.

7) Aku bersyukur punyai mata yg boleh melihat ciptaan Allah, telinga yang boleh mendengar, mulut yang boleh berkata-kata dan deria rasa yg boleh menilai.

8) Aku bersyukur kerana punyai kenderaan yg boleh ke sana ke sini.

9) Aku bersyukur walaupun tak secantik Nora Elena atau Hanis Zalikha, aku juga ada rupa yang sempurna.

10) Aku bersyukur mak selalu masak lauk sedap-sedap bila aku balik rumah mak.

11) Aku bersyukur mak mertua aku tak banyak kerenah dan tak banyak songeh.

12) Aku bersyukur kakak-kakakku ramai boleh dengar cerita merapu dan lawak bodoh aku.

13) Aku bersyukur bila aku nangis sedih, masih ramai yang sudi sharing.

14) Aku bersyukur aku sekolah asrama, sekurang-kurangnya aku tahu berdikari.

15) Aku bersyukur aku punyai blog dan korang sudi baca blog aku.

16) Aku bersyukur tempat kerja aku tak block blogger.com. Kalo tak, mesti hidup aku sunyi.

17) Aku bersyukur aku masih lagi diberi detik-detik untuk bernafas.

18) Aku bersyukur bila buka mata, aku dapat tengok senyuman hubby dan anak aku.

19) Aku bersyukur kerana pernah putus tunang dulu.

20) Aku bersyukur tuhan masih beri rezeki yang cukup untuk keluargaku.

21) Aku bersyukur aku boleh menahan hati dan memaafkan bila berhadapan dengan mulut-mulut puaka.

22) Aku bersyukur kerana dilahirkan dalam keluarga Islam dan jadi pengikut Rasulullah SAW.

23) Aku bersyukur hubby lebih sabar dari aku dan selalu memahami dengan sikap aku.

24) Aku bersyukur aku bukan seorang yang sakit mental.

25) Aku bersyukur masih lagi boleh menikmati makanan kegemaranku.

26) Aku bersyukur ayahku tidak pernah buat hal atau nak kawin lagi satu.

27) Aku bersyukur hubby aku bukan seorang yang gatal.

28) Aku bersyukur kerana masih punyai kudrat untuk membina kehidupan.

29) Aku bersyukur aku tidak dilahirkan dalam keluarga yang bermasalah.

30) Aku bersyukur mak bapak aku jaga aku dengan baik.

31) Aku bersyukur Malaysia masih lagi aman dan tenteram.

32) Aku bersyukur walaupun tak reti sangat masak tapi hubby tetap bagi kata-kata semangat untuk aku terus perbaiki masakan aku.

33) Aku bersyukur Fatih cukup sifat dan sempurna akalnya.

34) Aku bersyukur dengan apa yang ada.

35) Aku bersyukur boss aku tak banyak songeh.

36) Aku bersyukur kawan-kawan opis aku tak bermusuh dengan aku.

37) Aku bersyukur nanny Fatih jaga Fatih dengan baik dan memahami.

38) Aku bersyukur aku tak banyak hutang.

39) Aku bersyukur tak berkahwin dengan orang gila.

40) Aku bersyukur saiz baju kurung aku tak perlu ditukar dari zaman remaja.

41) Aku bersyukur sebab orang selalu belanja aku makan yang best2.

42) Aku bersyukur anak-anak buah aku ramai dan sayang kat aku.

43) Aku bersyukur tinggal di Putrajaya yang bebas dari hiruk pikuk kota besar.

44) Aku bersyukur bila raya, ada lagi orang bagi duit raya.

45) Aku bersyukur aku tak terkena buatan sihir.

46) Aku bersyukur ada koleksi handbag.

47) Aku bersyukur jalani hidup macam orang biasa-biasa saja.

48) Aku bersyukur punyai lesung pipit.

49) Aku bersyukur dapat makan.

50) Aku bersyukur dapat tidur lena di waktu malam.

51) Aku bersyukur hubby bukan seorang yang panas baran yang suka lempang orang.

52) Aku bersyukur mak dgn abah masih ada.

53) Aku bersyukur aku boleh mengaji.

54) Aku bersyukur aku boleh gunakan kaki, tangan dan segala anggota badan yang dikurniakan oleh Allah SWT.

55) Aku bersyukur aku bersalin dgn mudah tanpa masalah-masalah yg menyeramkan.

56) Aku bersyukur dengan segala-galanya yang ditentukan olehNya kerana itu yang terbaik buat aku.

Banyak lagi perkara yang aku bersyukur tapi 56 perkara saja yg dapat aku tulis. Semua ini adalah nikmat yang Allah berikan. Mungkin satu hari nanti Dia tarik salah satu nikmat yang aku ada tapi aku sebagai seorang manusia yang lemah seharusnya bersyukur dengan apa yang ada... Semoga kita tidak lupa bahawa segala-galanya dikurniakan oleh Allah SWT.

8 comments:

  1. Papa Mifz: betul tu. Bersyukur dgn apa yg kita ada.

    ReplyDelete
  2. Syuk Ry: kadang2 kita terlupa nak bersyukur

    ReplyDelete
  3. deyna: thanks coz sudi baca =)

    ReplyDelete
  4. saya bersyukur awak isteri saya !
    p/s: teringat plak lagu Raihan, hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...