08 July 2011

Jajan era 90'an...

Assalamualaikum



Hai geng. Aku tergolong kanak-kanak era 90'an.... Aku percaya ramai di antara kita ni merindui zaman dolu-dolu ni. Pada zaman tu, semua benda seronok je.... Balik dari sekolah terus ambil jajan yang bersangkutan di kodai mak den... Bagi kawan2 aku masa tu, akulah manusia paling bertuah sebab mak bapak aku ade kedai runcit hehe (poyo jap).... Kawan-kawan masa tu selalu je bodek aku supaya aku belanje mereka makan jajan. Aku memang selalu kena tegur dek terlalu bermurah hati bersedekah kepada mereka.....



Jom kita terjah!!!!



Super Ring kalo makan dia memang penuh keasyikan yg memberi kesan mendalam pada deria rasaku.... Masukkan pada jejari runcingku macam cincin...... Eiii zaman kecik dulu tak ada sifat penggeli langsung.




Mak aku cukup pantang kalo aku makan Mamee sebab Mamee ni akan bertaburan di atas lantai dan karpet macam ade pesta joget lambak.... kakak aku jugak yg kena kemas... Terima kasih kakak.


Sugus sangat sedap... Ia juga menjadi punca utama gigi aku rongak di depan masa aku di tadika... Tak pasal2 kena ejek dengan kengkawan.... Ngeee~~~ Benci sungguh.


Dulu suka makan sagun, sekarang pun suka juga... Sesungguhnya aku memang suka makan....


Iklannya berbunyi "Nano nano nana nono~~~ Nano nano~~~" Rasanya masam, manis, masin...


Bawah ni antara jajan kegemaran aku... Korang pun mesti suka punya kan.... Jajan ni masih lagi dijual cuma rasanya mungkin dah lain terutama keropok durian tu huhu~~~


Aiskrim Pop - mak aku selalu marah minum aiskrim ni sebab ia salah punca aku semput. So, jarang dapat merasa aiskrim ni....



Walaupun tak dapat minum aiskrim Pop tapi mak aku tak halang makan aiskrim Malaysia sebab mak aku buat sendiri... Sampai sekarang pun mak aku masih jual lagi aiskrim ni. Dulu seposen sebatang, sekarang 3batang seringgit ye.. sebab gula naik, harga plastik naik, kordial pun dah naik harga, asam boi juga naik harga 2 kali ganda.... Harap maklum kenapa aiskrim yang murah pun jadi mahal.


Coklat Kiddies Kandos...


Kedua-dua coklat di bawah adalah makanan larangan abah aku utk berjoli makanan sebab kalo aku ambil selalu, nanti tak dapat untung. Sekali sebulan je dapat makan ye....


Nini, biskut celup dalam coklat... Yummy!!!!


Kamu masih ingat lagi air Fanta merah.... Sungguh asyik mempesonakan....

Dapat gambar botol jek... :p


Sangat seronok main belon ini... Ayat skema (T__T)


Air gas dalam botol hitam.... Susah nak dapat sekarang....


Chewing gum, selalu kena marah gak sebab buang merata-rata.... Sungguh kesian zaman itu...


Favorite aku no . 1 ialah....

Air soya Yeo's... skrg dah takdo jumpa gi... waaaaa rindunya....


Rasanya banyak lagi makanan ringan idaman pada zaman tu. Mungkin ada yang aku dah lupa... So, apa makanan ringan kegemaran kamu ye??




2 comments:

  1. ada lagi ke jajan mcm din dang & tora ek skrg nih....?

    ReplyDelete
  2. ntah le... budak2 skrg mana nak heran dgn mainan mcm tu...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...