07 December 2011

Pernah tak korang cuci mesin basuh?

Selalu mesin basuh cuci baju korang kan.... Tapi pernah korang cuci mesin basuh? Bayangkan kalo dah bertahun-tahun mesin basuh tu dok memutar kain baju korang tanpa korang sedar yg mesin basuh korang tu sebenarnya kotor dan perlu dicuci oleh sabun anti bakteria.... Tu pasal ada yg masukkan baju putih keluar warna kuning sbb mesin basuh korang kurang bersih....

Rahsianya, aku pakai ni....

Wash Drum Cleaner dari Cosway

Ini adalah rupa pencuci tu. Sekotak ada 2 peket...

Masukkan satu peket pencuci tadi ke dalam drum tanpa pakaian ye...Penuhkan air dalam mesin basuh dan biarkan selama lebih kurang 8 jam. Gambar ni diambil kira-kira baru 2 jam. Kotor kan... Poket tepi tu penuh dgn kotoran. Macam rumput pun ada, nanti kerak reputan dalam tu pun tertanggal sekali....

Selepas 8 jam direndam, set mesin basuh macam kita basuh baju macam biasa (wash-rinse-spin). Then, inilah hasilnya, bersih dan berkilat kan...


Selamat mencuba....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...