03 January 2012

Mee Rebus Ramli (Ipoh) VS Mee Rebus Haji Wahid (Putrajaya)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.....

Mee Rebus Ramli

VS

Mee Rebus Haji Wahid

Kalau korang orang Ipoh pasti korang tau tentang Mee Rebus yang femes di Ipoh. Baru-baru ni, aku ada singgah di sana menjamu selera. Masa tu aku dalam perjalanan balik ke rumah mak mertua aku di Chemor.

Bagi aku boleh tahan lah rasa mee rebus tu. Memang sedap tapi bagi aku lebih sedap lagi Mee Rebus di food court Seri Teja, Presint 9, Putrajaya yang juga dikenali Mee Rebus Haji Wahid sebab kuahnya lebih pekat dan menepati citarasa lidahku ini. Itu perasaan lidah aku ni lah... Tak taulah pendapat korang kan.

Hubby dgn mak mertua aku makan nasi ayam... ok la juga...



Kalo ke Putrajaya, singgah le Seri Teja, Presint 9 yang berdekatan dengan Klinik Kesihatan Presint 9 bagi penggemar Mee Rebus. Korang mesti tak kecewa punya. Nah ni sign board nye.. try tau....


Gerai no. 5 ye...

Ini lah rupanya gerai tu...


Selain dari itu, gerai ini menjual menu lain seperti Soto, Nasi Impit, Nasi Tomato tapi Mee Rebus paling meletop sekali.


4 comments:

  1. Akak makan kuew teow rebus. Mintak extra lauk. Fuh, memang meletup.....

    ReplyDelete
  2. Sup dia pun sedap kak sue. Sup tulang merahhh... waduhh..

    ReplyDelete
  3. kalo sampai putrajaya nak kene cari nih mee rebus tuh...

    ReplyDelete
  4. mmg harus cuba. kalo tak, rugi beb....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...