15 May 2012

Sesi gotong-royong dan makan-makan Gang Hj. Bakar

Assalamualaikum

Sabtu lepas, aku dan Kak Teh sama2 bawa mak gi shopping kat Nilai 3. Nak beli langsir baru katanya. Kami ikutkan jelah. Bukan senang teman mak pi shopping. Selalunya dia lebih suka dok kat rumah je hehe...

Ahad lepas pula, adik-beradik aku berkumpul di rumah mak. Bukan saja nak meraikan hari ibu tapi untuk menghargai jasa mak yg bersusah payah membesarkan dan mengasuh kami dari kecil. Aktiviti berjalan dengan lancar... Kakak2 tolong masak pelbagai jenis juadah. Abang2 tolong kemas luar. Aku and hubby tolong cuci tingkap keliling rumah mak dan tolong kemas apa yg patut....

Anak-anak sedara juga tak ketinggalan bergotong-royong bersihkan rumah wan mereka dan jadi tukang kacau  mesin tebu sambil membuat kecoh haha...

Ok, malas nak membebel sorang-sorang.... tengok la gambar di bawah.

Akak beli kek utk mak

Selamat Hari Ibu, mak. Sayang mak

Sup ayam utk budak-budak bertuah.

Kerabu bacang. Air tangan mak. Lauk ni paling ditunggu meskipun banyak lauk lain.

Ayam kampung dari Sg. Besi masak lemak cili padi (lauk wajip ada). Tapi kak Teh yang masak. Sangat sedap sampai teringat-ingat.

Laksa buatan dari tangan akak from Kajang. Memang selalu tunggu akak buat laksa, the best in the world.

Keropok lekor panas. Aku yang goreng tau...



Pengat barli + ubi keledek yang manis macam orang masak pengat ni.

Sesi potong-memotong

Budak ni tengah geram nak tekan kek tu... Tak sedar dah  jatuh longkang. Calar muka cucumbam aku.

Wardina... ahli keluarga aku yang paling muda buat masa ni.

Tukang bising dan tukang buat sepah, sila main di luar ye. Terima kasih.

Kak Long yang sememangnya layak jadi chief monitor hehe..... 
*** Sorry ye kpd ahli-ahli family yg takde dlm gambar di atas. Tukang ambil gambar terlampau sibuk mengemas (mood perasan ^-^)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...