08 May 2012

Sibuk tapi aku happy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Hye semua.... Lama tak update blog. Sibuk sangat sejak aku mula bisnes kecil-kecilan. Meskipun aku just duduk kat cubical aku yg 5 kaki x 5 kaki tapi alhamdulillah, rezeki Allah yang tentukan. Yang penting, mesti sentiasa bersyukur.....

Jadual selalunya padat dengan kerja-kerja di ofis aku. Maklumlah pekerja serba boleh hehe... Waktu rehat pun kena dok ofis juga. Takde istilah rehat bila boss ada. Hujung minggu mesti ada aktiviti. Selalunya aku akan ke Seremban. Tak pun ke Ipoh hehe.... Kalo tak ke mana-mana, mesti aku dok mengemas rumah dan cycling keliling Putrajaya.

Bila masa nak blogging? Blogging bila boss aku tak masuk opis.... Tapi masalahnya boss aku sentiasa ada kat ofis. Sampaikan nak kuar amik stok tudung pun, kengkadang kena pecut kereta laju2 ataupun minta tolong kengkawan opis aku yg baik hati menumpangkan aku....

Walaupun aku sibuk dan kadangkala buat-buat sibuk.... ada jugak yg menyampah kat aku kot hehe... ye laaa... sana-sini promote tudung. Dulu maso jual susu kambing, sana sini promote kebaikan susu kambing sampaikan kengkawan boss aku pun panggil aku "Yus susu kambing".

Tapi kan.... kalo nak fikir orang menyampah, sampai bila nak habis kan..... Baiklah fikir macam mana nak tambah saham dunia dan akhirat ni... Banyak jugak faedahnya. Hidup senang, mati pun senang. Kadang-kadang ada juga berfikiran sengkek cakap macam-macam depan aku tapi biasalahh manusia, biarkan saja... tak perlu nak terasa hati. Semua tu tak penting, betul tak?

Apa yang penting? Bak kata wonderpet, kerjasama. Ye, yang penting kerjasama. Aku perlukan kerjasama dengan hubby aku untuk membahagikan masa antara kerja dan family. Aku juga perlukan kerjasama dengan boss aku untuk aku bikin bisnes aku di ofis aku yang tersayang. Aku perlukan kerjasama teman-teman seperjuangan di opfis aku ni agar sentiasa beri pendangan positif dalam minat aku yg suka berniaga ni.... Family aku memang sudah faham sangat dengan perangai aku yang suka berniaga sejak sekolah rendah lagi....

Bagi orang-orang kat luar sana, janganlah memandang rendah pada kebolehan orang lain. Pada yang baru mula melangkah bina kehidupan, mesti punya semangat yang kuat walau apapun orang nak cakap sebab anjing yang menyalak tepi bukit, bukit takkan runtuh. Anjing yang akan sakit tekak nanti hehe....



4 comments:

  1. mulut org susah nak tutup..biarlah..janji itu usaha kite sendiri utk tambah pendapatan..yg penting halal..kan??

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. yg penting halal.... sekurang2nya kita berpuas hati dgn berkat usaha kita :)

      Delete
  2. semoga bisnes sukses beb...amin...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...