30 August 2012

Pengalaman breastfeed.....

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Semasa Fatih dulu, aku hanya dapat menyusukan Fatih sampai 6 bulan sahaja. Kalau ikutkan memang sedih tapi apa nak buat, dah setakat itu saja rezeki untuk anak aku tapi sekurang-kurangnya aku dapat juga menyusukan Fatih. Fatih memang kuat menyusu. Bayangkan susu sebanyak 5 oz dia boleh habiskan dalam satu masa walaupun umurnya tak sampai sebulan. Bayangkan aku kena perah susu kat ofis menggunakan manual pump demi memenuhi permintaan yang tinggi dari Fatih. Memang berpeluh-peluh dan lenguh la tangan. Dah tu, susu yang aku dapat memang tak cukup untuk Fatih. Mungkin masa tu aku tak bersedia dan juga stress agaknya.

So, kali ni kalau ada rezeki nak beli electric breast pump untuk adik Fatih nanti. Belajar dari pengalaman. Memang aku nak sangat anak aku dapat menikmati susu badan sebab khasiatnya tak boleh ditandingi oleh susu formula di pasaran. Kalau boleh nak beli Medela Swing Breast Pump seperti gambar di bawah ni.....

Medela Swing idaman kalbu.... 

Dulu aku pakai Medela Harmony Breast Pump ni....

Medela Harmony

Medela Harmony ni bukan tak bagus.... sangat bagus sebab tak sakit dan senyap je tapi kena rajin la sikit dan ambil masa nak memerah. Kalau pakai manual macam ni, cepat kurus tangan tu sebab hari-hari exercise hehehe.... Apapun, Medela Harmony memang banyak jasa bagi membekalkan stok untuk Fatih dulu. Tanpanya, dah tentu aku susah hati nak tinggalkan Fatih tanpa bekalan susu yang berharga untuknya :)

Semoga dengan izin Allah SWT, Medela Swing dapat membantu aku bagi memenuhi hasrat murni aku untuk menyusukan anak aku yang bakal lahir nanti.... Amin.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...