04 October 2012

Fatih Anakku.....

Fatih Anakku

Bila dia buat perangai, hati kadang geram sangat....
Bila dia dah tidur, hati rasa sayu sangat bila renung wajah dia....
Bila dia sakit, hati gundah tak boleh nak cakap apa....
Segala-galanya ku serahkan pada-Nya...

Tapi dialah pengubat jiwa lara
Penghibur hati yang duka
Pemberi semangat di kala susah
Hati yang kadang rapuh
Tega meredah arus gelora yang sangat mencabar
Kadang-kadang ia boleh menggugat hati,
Melukakan perasaan
Namun demi dia....
Aku cekal dan tabah
Demi dia....
Aku redha segala-galanya

Ada saja tingkahnya yang buat ku ketawa
Kadang-kadang diselang-seli dengan jeritan
Memastikan dia tidak melampaui batas
Semua itu indah...
Kadang-kadang timbul dalam hati
Belas kasihan melihat dia...
Rasa kurang sempurna aku memelihara dia....
Sebab....
Aku rasa belum cukup untuk menyayangi dia
Aku rasa belum lengkap dalam mendidik dia
Aku rasa tidak cukup kuat dalam menjalani tanggungjawab sebagai seorang ibu

Semoga aku punyai kekuatan dalam menjalani setiap langkah demi mengharungi liku-liku kehidupan...

Tetiba lak touching mengenangkan Fatih....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...