23 October 2012

Shaklee: Supplement untuk Ibu Mengandung

Assalamualaikum.....

Mengandung kali ni rasanya badan lebih kuat dan sihat berbanding dulu. Badan pun tak nampak naik sangat. Kalau dulu kaki dah mula membengkak, tapi kali ni alhamdulillah kaki tak bengkak. Tidur malam pun tak ada gangguan sebab kalau dulu setiap malam kaki mesti cramp (simpul biawak). Muka pun tak sembap dan lengan pun tak de lah nampak banyak menakung air...

Ya... dulu aku memang kuat makan apabila masuk bulan ke 4. Makanan yang diambil mesti 2 hidangan. Contohnya 2 keping roti canai, 2 pinggan nasi, 2 bungkus laksam. Sebulan berat aku naik mendadak 3kg. Kalau pergi check up, confirm kena buat MGTT setiap bulan sebab badan naik.

Boleh dikatakan pengalaman mengandung kali berbeza dengan yang dulu....

Kali ni, makan lebih berhemah. Makan dengan kuantiti sedikit tapi kerap. Selera pun tak melampau sangat.
Mungkin kali ni aku mengamalkan supplement Shaklee. Pada awalnya aku macam berat hati juga nak cuba. Tapi disebabkan aku takut mengalami pengalaman yang terdahulu, tak salah aku mencuba produk ini.... Oppsss.... aku bukan penjual produk ini. Aku just nak cerita yang aku sangat happy guna produk Shaklee ni.

Mood sepanjang mengandung kali ni pun sangat bagus. Jarang sekali nak sensitif dan moody tak tentu pasal. Lagi satu yang paling penting ialah tak kembung. Kalau dulu, kembung perut memang akan menjadi masalah sebab satu kerja pun takkan menjadi. Kulit pun lebih halus dan tak berjerawat. Cuma parut lama susah nak hilang hehehe....

B Complex, Vitamin C, Vitalea, Ostematrix, Omega Guard


Lepas ni aku baru nak cuba minum Energizing Soy Protein (ESP) untuk persediaan bagi menyusu bakal baby nanti :)

Macam banyak je vitamin kat atas ni kan.... Tapi tu adalah untuk sampai 3 bulan atau lebih. Harga pun taklah mahal. Berpatutan lah dengan hasil yang kita dapat. Kalau nak tahu lebih lanjut tentang produk ni, silalah klik kat http://hebatkan.blogspot.com/ 

Keseluruhan untuk produk Shaklee ni memang bagus dan berkesan sangat. Memang banyak perubahan yang ketara berbanding kehamilan yang terdahulu.


2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...