30 January 2013

Hamil 37 minggu 6 hari....

Assalamualaikum.....

Lama aku tak mengomel dalam blog  aku ni... Bukan takde masa tapi kemalasan melanda. Sekarang kandungan aku dah masuk 37 minggu 6 hari. Kiranya esok dah masuk 38 minggu. Sekejap je masa berlalu.... Berdebar-debar tunggu kelahiran baby. Macam mana lah rupanya nanti? Semoga aku bersalin dengan mudah dan semuanya selamat. Buat masa sekarang ni, masih belum ada apa-apa tanda lagi... Cuma sakit belakang dan sakit kaki saja... Kadang-kadang terasa kontraksi "Braxton Hicks".

Aku ni memang kategori penakut. Memang aku akui... Tak tahan sakit pun ye jugak. Minggu lepas batuk menyerang... Risau juga kalau proses melahirkan nanti, batuk-batuk. Takut terkoyak ke... Batuk bukan batuk malu-malu, ni batuk-batuk sampai termuntah, terkencing (maklumlah grip dah tak kuat) dan keluar air mata dibuatnya. Tapi alhamdulillah, malam tadi dah batuk dah berkurangan. Boleh tidur dengan syok sampai pagi...

Hari ni setakat pukul 2.30 ptg ni, baby baru 3 kali gerak. Kalau tak cukup 10 kali sampai pukul 9.00 malam nanti, kenalah pergi hospital nampaknya. Perut pun asyik memulas je tapi takde pulak rasa contraction. Haih..... Risau dibuatnya.

Sekarang ni aku masih lagi bekerja seperti biasa. Cuma aktiviti kerja rumah aku hadkan sedikit sebab badan cepat rasa penat. Terima kasih juga pada hubby sebab tolong buatkan kerja rumah dan melayan kerenah Fatih lebih-lebih lagi bab Fatih nak pergi ke sekolah.

Alhamdulillah, setakat ni semua perkara berjalan lancar. Barang-barang untuk baby pun dah ready, untuk ibu pun ok dah. Cuma kali ni tak beli set bersalin sebab beli apa yang pakai saja. Cuma aku tak tau lagi sama ada aku akan bersalin di Hospital Putrajaya atau Annur sebab kalau takde masalah apa-apa, aku lebih senang ke Annur sebab doktor dan nurse semuanya perempuan. Tapi itu semua tengok keadaan juga, kalau ditakdirkan aku ke Hospital Putrajaya pun ok juga sebab setakat ni ramai yang cakap servisnya bagus tapi bab jadi tontonan pelatih-pelatih dan doktor lelaki yang membuatkan aku rasa tak selesa....

Semoga aku dipermudahkan bersalin dan segalanya akan selamat. Doakan aku ye kengkawan :)

1 comment:

  1. aku doakan semoga urusan ko dipermudahkan.
    amin..

    *aku plak yang debor lebih nih. haha*

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...