22 March 2013

Lagi-lagi pasal Anas

Assalamualaikum....

Berat Anas dah bertambah sebanyak 1kg. Masa lahir 3.3kg, sekarang dah 4.3 kg. Alhamdulillah, semoga Anas cepat membesar dengan sihat. Mungkin berkat kesabaran ibu dalam memberi susu ibu... hehehe...

Pada awal kelahiran Anas, susu memang tak ada. Frust sangat, 3 hari tu puas bagi dia susu ibu dan berdoa agar diberi peluang untuk dia menikmati susu ibu yang penuh khasiat lagi lemak berkrim hehehe.... Alhamdulillah pada hari ke 3, dah rasa banyak sikit susu ibu untuk Anas meskipun belum berurut dengan bidan.

Aku ada juga beli ESP produk dari Shaklee untuk memastikan susu ibu bertambah banyak dan menyihatkan tetapi Anas pula kena berpantang dari produk tersebut gara-gara G6PD deficient. Mungkin takde rezeki nak nak minum ESP namun susu tetap banyak untuk Anas. Alhamdulillah....  Sekarang tengah bersemangat juang mengumpul stok Expressed Breast Milk (ESP).

Semalam aku sekeluarga balik rumah mak untuk bawa Anas pergi berubat ke rumah bidan Z. Dah seminggu Anas tak tidur lena. Start pukul 10.30 je dia merengek sampai lah pukul 4.30 pagi. Mulanya mungkin la  Anas kembung tapi hari Rabu lepas dia cuma dapat tido tak sampai 5 jam dalam sehari. Asyik terkejut aje... Mata aku pulak boleh diibaratkan mata panda. Alhamdulillah, malam tadi dah tak nangis. Boleh la tido nyenyak....


2 comments:

  1. wahhh annas membeso dgn sihat ek.beshnye dpt take pic annas msa kuo dri peyut Ibu ye..Ye la kann swasta kompem bole. akk ada produk yg bole tambahkan susu Ibu..susu coloskim produk dpr zhulian..nak info aje..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...